Gripsholm

Tja!
Idag var vi på Gripsholm, slottet ni vet. Det kom tre dubbeldäckare utanför skolan som alla femmorna på skolan skulle åka till Mariefred med. Alla ville såklart sitta där uppe, men sen blev det så varmt så alla ville plötsligt sitta där nere.
När vi kom till slottet fick vi guidning. Guiden pratade ganska entonigt så det blev rätt så tråkigt. Det var förbjudet att fota men jag var tvungen att ta ett foto på Trikåkungen. Och på teatern. ;) fast ni får inte se, jag har tappat bort sladden till mobilen. -.- Sorry.
Sen var det lunch, jag hade pannkakor. Och sen fick vi gå omkring i Mariefred, vi köpte godis och glass och så.
Och sen har jag ett superbra tips mot illamående: POLKAGRISAR! Det hjälper faktiskt, man kan till och med läsa när man har tagit en! :)

PUSS
/ ellen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0